vrijdag 19 februari 2016

Weris en wild craft

Hoi allemaal,

Gisteren hebben we genoten van wederom een stralende dag. In de voormiddag zijn we met de bus naar Weris gegaan. Daar kregen we uitleg over de dolmen en menhirs. Daarna moestn we wandelen naar de witte menhir waar we een spannend verhaal kregen te horen. Tenslotte eindigden we bij het duivelsbed... Oeioei... Als dat maar goed komt...
Na lekker gegeten te hebben, waren we klaar voor de wild craft. Leo leerde ons een natuurlijke slaapzak maken en daarna mochten we zelf proberen vuur te maken. Het was super leuk!
'S avonds was er dan eindelijk de grote fuif. Jemime en rachid wonnen de grote wedstrijd en kunnen zich nu miss en mister Durbuy noemen. We feesten tot in de late uurtjes :-).
Daarnet gegeten, de koffers zijn bijna ingepakt, nog even Durbuy in en dan de trein terug op naar huis!

Tot straks!

woensdag 17 februari 2016

Apenbrug, rappel, klimmen...

Hoi allemaal,

Vanochtend warene het de jongens die sportief mochten zijn en een ochtendloopje konden maken. Na het ontbijt wandelden we naar het bos waar drie leuke activiteiten op het programma stonden: de appenbrug, rappel en het klimmen. De meesten overwonnen hun angst en deden de drie activiteiten. Iedereen vond het super leuk!
Na de lekkere frietjes maakten we in de namiddag een cross country tocht. Tijdens deze wandeling was het aan de leerlingen om met kaart en kompas de juiste weg te vinden. Gelukkig zijn we tijdig teruggeraakt om vanavond de grote quiz te kunnen doen!
Na de quiz iedereen tijdig in bed gelegd om goed te kunnen slapen, want morgen staat eindelijk de fuif op het programma! Spannend...

Groetjes!

dinsdag 16 februari 2016

Een dag vol avontuur

hoi!

Hier een nieuw verslagje van een dag die boordevol afwisseling en avontuur stond...
Vanochtend al om 7u opgestaan om te gaan lopen. Ondanks het een beetje koud was, deed het tochtje deugd en konden we genieten van een schitterend ochtendzonnetje. Na het lopen was het het moment om Durbuy zelf eens te verkennen. We herbeleefden de geschiedenis van Durbuy met graaf Diogo en zijn vrouw Lisa. Na het verhaal klommen we nog tot bovenop de rots om een schotterend uitzicht te krijgen over dit mooie stadje.
In de namiddag stond de avonturenloop op het programma. Via een touwenbrug en een indianenbrug trokken we over de kloof. Daarna gingen we dwars doorheen het everzwijnenbos... En of we everzwijnen gezien hebben... Tot slot stond hetgene op het programma naar waar we allemaal uitgekeken hadden: de death ride. Bijna iedereen waagde de sprong! Super!
Na een lekkere spaghetti hadden we ook nog de avondactiviteit: speleologie. Samen met Willem trokken we de grot in voor een heel avontuur. Iedereen deed mee en iedereen is terug uit de grot geraakt met dank aan helper Yasser.
Ondertussen is het (hopelijk...) stil op de kamer en kunnen we uitrusten voor opnieuw een leuke dag morgen!

Tot dan!

Dinsdagvoormiddag...

We hebben al heel erg veel gedaan in Durbuy ook al zijn we hier maar 2 dagen

We hebben een heuvel beklommen en vandaag (16-02-2016) gaan we avonturenloop
 doen en vanavond gaan we in de grot.

We vinden het allemaal allemaal heel erg leuk.

Ayoub

Iedereen heeft het hier naar zijn zin! De eerste nacht was top! En de eerste ochtend hier in Durbuy gingen we eerst 4 km lopen en daarna gingen we gezellig naar het bos! Straks gaan we op avonturentocht en ook in de grotten lekker plezier maken! We willen hier niet meer weg want we beleven hier te veel leuke avonturen ;)!

Groetjes van de meisjes

maandag 15 februari 2016

Aangekomen...

Hallo allemaal,

Even een berichtje over het verloop van de eerste dag. Vandaag hebben we eerst een zeer lange treinreis gemaakt. Van Turnhout naar Brussel. Dan verder naar Marloie om tenslotte in Barvaux de bus te nemen tot Durbuy.  Helaas ligt er geen sneeuw, maar gelukkig scheen er een prachtig zonnetje. Na lekker gegeten te hebben, was het tijd voor pleinspelen. Dankzij de modder werd het een onvergetelijke ervaring!
Daarnet nog lekker gegeten, nu al een kort briefje geschreven en zodadelijk trekken we de bossen in voor nog een leuk nachtspel.
We amuseren ons hier dus goed!

Tot morgen!

zondag 14 februari 2016

Ready, set, go!

Hoi allemaal,

Hopelijk zijn jullie helemaal klaar voor de start van de bosklassen... Morgenvroeg is het eindelijk zo ver! Nog één nachtje slapen en we vertrekken richting Durbuy!
Denken jullie aan warme kledij, handschoenen en een muts? Als je het weerbericht bekijkt (www.meteovista.be), gaat het niet regenen, maar wel heel koud worden!

Hopelijk hebben jullie er al even veel zin in als wij!

Tot morgen om 8u40 aan het station!

Groetjes

juf Annick en juf Els

donderdag 21 januari 2016

Het aftellen kan beginnen...

Hoi allemaal,

Nog een maandje slapen en het is zo ver...Op 15 februari vertrekken we met de leerlingen van het 5de en 6de leerjaar een weekje naar Durbuy.
We gaan daar klimmen, het bos verkennen, wandelen, ... en nog veel meer.
Dat het een week gaat worden vol avontuur en fun moeten we jullie alvast niet meer vertellen. Wij kijken er in ieder geval naar uit en we hopen onze leerlingen ook!

Al onze avonturen kan je vinden op deze blog.  Volg ons mee en plaats zeker ook zelf eens een berichtje!